Pages

Monday, January 4, 2010

mencari dan menanti detik itu..

tidak aku tau bila kah waktu itu..
ader kah esok..luse..tulat o waktu itu tidak muncul2 smpi bile2..
hanye Allah je yang tau..

kiter sbgai manusie just tunggu n lihat je..
tp kiter bole berusehe ke arah itu dgn berdoa kepadaNya..
mohon di bukekan hati manusie itu..

tidak aku tau pe yg berlaku..
bukan slh ku..juga bukan slh mu..
benar kah perasaan ku ni..
benar kah pe yg aku lakukan sekarang nie..
bukan niat aku tuk luke kan hati sape2..tidak sama skali..
tp jelas..
aku xmampu menjaga sume hati dlm st mase..

org sekeliling suke mengata2..
suke membuat spekulasi yg tah benar tah tidak..
suke hati je..
come on la..sikap org ni korg xde hak nk kutuk k?
aku xkaco idup korg..asl korg nk sibuk2 kaco idup aku??!
slh ke aku nk kwn ngn sape2..yg heran nye..yg aku rpat xnk lak di wat2 cite..
org yg aku xrapat tu la yg org sibuk nk dibuat gosip..
ape kah??!!

dh makin xphm ngn drama sendiri..
tiap2 hari aku rs mcm pelik..apekah..mengapakah..
tp xpe..yg penting aku happy!!!
tah sbb pe..aku xtau..tp aku rs hapi..
hapi je tuk pe2 yg kan berlaku..

aku rs gugup lak bile berjumpe die..
tah..xtau np..
tp dh jumpe kang gaduh lak..
mcm anjing ngn kucing je kl tgk..
xjumpe..masing2 mencari..
apekah??!!

nk tau np aku leh gugup bile jumpe die?
mestla sbb aku suke kt die!!!
hahahha..
btw i guess hes da one..
sikap die..
perangai die..
mmg kene la ngn aku..
satu keras kepala..satu lagi keras hati..
bgus la tu..
endup..2 2 lampi!!!

tp aku rs bersyukur ditemukan ngn org mcm tu..
mengajar aku menjadi manusie yg bersabar..
mendengar..melihat kejadian alam..
menghargai pe yg kiter ader..
membenarkan aku merasai nikmat kehidupan yg sekadar pinjaman nie..
n yg penting..mendekatkan aku ngn Pencipta alam ini..

ya Allah..andai ini la tkdirnye..
tunjukan jln yg sebenarnye n pimpin la aku kejln itu..
berikan aku kekuatan tuk menyatakan perasaan ku terhadap nye..
aku berserah padaMu..
aku berserah~

2 comments:

inchemohdfarouk said...

semoga apa yang nak dapat.amin.

AsH said...

xdapat pe yg nk pon..tnye np..xnk jwb..ajak g farewell xnk..np? xnk gak jwab..
so pe yg kiter nk xdpt pun..
slh kah tuk bertnye??