Pages

Monday, January 4, 2010

antara perasaan..jiwe n nafsu..

well idup ni penuh ngn drama..samade drama swasta..kerajaan o cheap drama..
xlupe gak..drama queen n drama king..yg selebihnye..korg pikir la sendiri k?

bukan niat nk citer buruk org..ni skadar sharing is caring session je..

dh lame dgr gosip kwn aku ngn sorg pkck nie..aku ingt skadar gosip2 angin je..tgh aku hapi2 dibuai drama sendiri..aku tersentap ngn satu pengakuan dr sorg manusie nie..katenye..kwn ku itu merampas hubby nye!!!aku mengucap pnjang kerana aku xsangke die ader la org nye..wat a small world!!aku mendengar luahan hati akak tu..kesedihan die..perasaan die...luluh hati aku bile aku dgr ct die..

aku mmg xde hak nk menilai..aku sekadar medgr je..menjadi pemerhati..menjadi tmpt luahan hati manusie itu..tp terpikir..bgaimana seorg ppuan sggup merampas idup wanita lain? ni yg dikatakan cinta itu bute..sgt la bute..smpi dh xkenal tue ke mude..anak dara o laki org..

bile aku dgr citer manusie itu..betapa rendahnye nilai harga diri kwn ku itu..sedar la wahai kwn ku nie..skarang ni mayb ko bahagie ngn laki org tu..tp satu hari nnt..aderkah ko terpikir..aderkah die sudi menjadikan ko isteri die??!!o skadar ingin menikmati "keindahan" alam yg ko tunjuk kan tu..come on la..dgr la nsihat rakan2 mu itu..jgn la menjatuhkan maruah ko tu lagi..please la..

ko dh besa panjang..ko bole pk mn baik mn buruk..jgn la kerane budi yg die taburkan..ko jd gelap mate..kerane perbuatan ko nie..manusie lain dh pndang serong pd rkn2 ko nie..termasuk la aku..

ader hikmah kot sume nie dtunjukkan kt aku..keadaan ni mengajar aku tuk lebih berwaspada pada insan bername lelaki..tidak sume lelaki ini baik..jgn kerane rupenye yg warak..soleh..perangai nye baik..begitu juga sebaliknye..n mengajar aku erti sebuah kehidupan..hubungan kekeluargaan dan juga kepentingan membetulkan diri sebelum terase diri tu bagus sgt..

perkhawinan itu mmg satu perjudian~~

pd yg berkenaan..ko pk la sendiri sbb kwn2 dh nasihat..but still xnk dgr..wat goes around..comes around..adios~

No comments: