Pages

Thursday, April 1, 2010

lebih baik aku pergi

saat bercinta mmg indah..segalenye indah..yg mustahil pun jd xmustahil..sume ader..lengkap..bak kate org..mcm2 ada..

tp bile perasaan cinta itu telah pergi..org yg pernah kiter syg..yg pernah kiter puja itu..pasti menjadi org yg paling dibenci..cukup mudah perasaan itu bertuka..sebgaimana perasaan cinta itu hadir tnpa dpinta..begitu juga perasaan benci itu..hadir tnpa di duga..

tnpa kiter sedar..perlakuan kiter bnyk menyinggung perasaan org sekeliling kiter..mayb dgn membenci..dpt memberi ketenangan kepadenye..idup nye tnpa aku di sisi mayb lebih baik n lebih tenang..mayb kewujudan aku sekadar mmberi bebanan kepadenye..n seperti yg djangka..die mmg hapi tanpa aku di sisi nye..

even aku terase di situ..tp apekan daya..aku cume insan bese..yg sentiase melakukan kesilapan..idup aku xpernah lari dr melakukan kesilapan...aku minta maaf atas segalanye..mungkin ader baik nye jika aku tidak ader di dlm idupnya lagi..

segala kata2 aku umpama racun pdnye..sedangkan dulu tidak seperti itu..ya..itu dulu..bukan sekarang..mayb ader baik nye aku tidak berkate apa2 kepadanye..kerana setiap blasan nya itu menikam hati ku..

mungkin mudah pd nye tuk membenci aku..tp tidak pd aku..walau ape yg aku lakukan rsnye seperti sia2..aku ambik sume ni sebagai iktibar..bnyk yg aku pelajari dr die..n aku tetap kn meneruskan pencarian dlm idup ni tnpe die d sisi ku..xperlu rs nye aku untuk mengubah ciptaan n fitrah manusie..walaupun aku pernah kecewe ngn manusie bername lelaki..tidak bermakna aku membenci kaum itu..aku tau..tidak sume manusie itu same..begitu juga ngn lelaki..mereke juga manusie..

No comments: