Pages

Sunday, April 18, 2010

ceritera itu..

st hari pada 2006..

pertama kali aku menjejak kan kaki ke tmpt itu..
ke st tmpt yg bnyk mengubah idup ku..
pd waktu itu juga la..aku bertemu die setelah lame tidak bertemu..
die ader memberi seutas rntai kepade ku..kerana kami rs kami x bertemu lagi..
pd hari lahir ku.die mmberikan sebuah teddy bear..teddy nm nye..
tnpe aku sangke..ku berjaye masuk belajar di tmpt itu..

st masa pada 2007..

hr lahir ku..die memberi ku sweater..kate nye kesian tgk ku kesejukkan time exam..
sweet sgt time tu..

st mase pada 2008..

skali lg aku menyambut hari lahir bersame nye..n die memberi ku sebotol minyak wangi kegemaran ku..puas aku meneke..xberjaye..terkejut gk la dpt hadiah tu..sbb xsangke..
tp ader yg xbes belaku..kete ku..mengalami kecederaan sdikit..terpkse la mencari kedai tuk membaiki nye..huhuh..di saat itu..hubungan aku di uji..ujian yg amat berat..lantas aku berpaling dr nye..bukan pe..aku nk perhatian dr die..tp die tidak phm..aku xtau nk express kan perasaan itu..aku xreti nk berckp ngn die supaye die phm..tah la..rajuk ku bukan lame..marah ku xlame..bile dipujuk..hati ku kn lembut..n memberi nye peluang lg..

st mase pd 2009..

pada hari lahir ku..die hnye memberi ku sekuntum bunge..aku xkisah sbb aku tau keadaan nye..as long die ingt hari lahir ku dh cukup bermakne bg aku..aku xminta pe3 slain kasih syg die..tp tu la..scare ttbe die mgajak ku ke kedai jam..katenye jam nye rosak..rupenye bukan jam nye rosak..tp die nk crkan seutas jam tgn untuk ku..aku tersentak n terharu..sbb aku tau keadaannye tidak mengizinkan die tuk membeli..n aku tau duit itu adala hasil dr keje die n duit itu adala untuk diri nye..aku xreti nk menunjukkan penghargaan ku terhadap nye..tp aku tau aku syg die..mayb itu silap ku..aku xreti bagaimana menghargai insan lain..aku xreti menzahirkan nye..

tibe saat nye aku pergi menjalani latihan industri..di waktu ni..hubungan aku sekali lg di uji..ujian amat berat..sehingge kan aku xmampu nk tanggung lg..di dlm keadaan aku kebingungan..hadir la st manusie yg memberi semangat kepade ku..silap ku kerana membenarkan die masuk dlm idup ku disaat aku dlm kekecewaan..smpi di satu tahap..hubungan ku seperti tidak dpt diselamatkan lg..masing2 berckp menggunakan bahase sendiri sampi kan tidak ader sp yg bole paham..kami tewas ngn ilmu komunikasi..kami tewas ngn bahasa kami sendiri..kami dh tewas..

thn ini..

ader benar nye kata manusie itu..ader baik nye die berkatekan tidak kepada ku..sesungguhnye.perempuan tersgt la fragile bile die d tinggalkan..n die xmau seperti ambik kesempatan ke atas ku..br sekarang aku mengerti pe yg die cube sampi kan..yup..aku lonely..aku fragile..segala nye telah musnah..aku seperti terkapai2 mencari bot2 penyelamat dr aku kelemasan..

bermule la episod kehidupan yg aku xmo n xpernah impikan selama ni..idup bersendirian di st tmpt yg aku citekan di atas td..aku tidak pernah bersendirian di tmpt itu smle aku di situ..aku tidak pernah hadapi kesukaran keseorangan di tmpt itu..kerana slama itu..ader seseorg di sisiku..menemani ku..even kami sll bergaduh..tp jauh di sudut hatiku..aku syg die..tp aku xreti nk zahirkan..

st demi st tmparan aku trime..hari demi hari die 'menampar' ku..idup ku xlengkap tnpe tangisan di hati..apekan daye..aku cume hamba yg lemah..aku xmampu melawan kenyataan..bukan mudah bg ku untuk melupekan seue kenangan yg pernah kami lalui dulu..bukan mudah tuk aku berdikari di tmpt itu tnpe nye.bukan mudah untuk aku bernafas setelah aku kehilangan nye..kecewe laki tidak seperti ppuan..yup..mmg xsame..begitu juga kesan sebuah perpisahan..juga tidak same..

mayb pada nye mudah kerana sudah ader pengganti di hati..tp bg aku..bukan semudah ABC tuk aku menyayangi insan lain..mayb pd nye segala nye mudah..tp tidak pd ku..cukupla penderitaan yg aku dh lalui ni..mayb bertahun tuk aku recover..o mayb slame nye pintu hati aku ni tertutup untuk insan bername lelaki..

kl kamu rs ngn membalas dendam memberi kepuasan..truskan la..
nm aku pun sudah busuk di tmpt itu..
ape lg yg mampu aku lakukan?
perempuan kasar..
keras..
independent sgt3..
xleh di lentur..
tah pe lg yg aku tidak tau..
cukupla ko menyakiti aku..
cukupla..

~~tamat~~

2 comments:

inchemohdfarouk said...

the world is not end yet.
there are more other things tht should be tasted.

:D

AsH said...

yup thats true.
but for now..
dont have mood to do anything..
the world already ended to me..
nothing make me wanted to life for the next day..
jus ended...