Pages

Monday, April 19, 2010

perjalanan itu

terase idup lebih aman berada jauh dr tmpt itu..
terase seperti st beban telah di angkat..
tiada lg air mata sebagai peneman idup..
di kelilingi org2 yg aku tau sememangnye menyayangi ku..
kasih syg yg xkn pudar walaupun mereke itu manusie biase..
tp luar biasa bg ku..

sepnjang perjlnan itu..
aku telah lewati tmpt yg pernah aku pergi bersamenye dulu..
tmpt yg pernah kami singgah..mkn2 n jln2..
tnpe aku sedar..kenangan itu menerjah di minda ku..
secare tibe3..air mata mengiringi perjlnan ku..

kenape sukar tuk aku lupekan..
kenape sukar bg ku tuk menerime kenyataan..
kenape??

akhirnye..aku selamat smpi ke destinasi yg di tuju..
walau pun hati penuh duka lara..
aku harap..perjlnan ni memberi aku st kehidupan baru..
sinar br dlm idup ku..
tidak aku sanggup tuk tinggl di tmpt itu lagi.
tp ape kan daya ku..
aku perlu abiskan pengajian ku..
aku perlu abiskan pe yg telah aku mulekan..
bukan sekadar memberi janji palsu..
dan d tingglkan d tgh3 jalan tnpe hala tuju..
seperti org ilang tmpt bergantung..

sungguh berat dugaan ini..
mampu kah aku hadapi nye..
aku cume perlukan sokongan untuk hidup..
bukan cacian atau hinaan..
seperti mn yg kau berikan..
dulu mungkin aku pernah kau sanjung..
tp skarang..aku kau hina..
aku kau beri kata2 yg pedas..
tidak apa..
aku tidak simpan pe3 rs terhadap kau..
aku cuma tidak dapat menyesuaikan diri dgn keadaan ni..
kerana aku tidak biasa..

No comments: