Pages

Wednesday, March 10, 2010

kuno sungguh...

st arini..aku g la sebuah bank di st tempat yg dirahsiekan lokasi nye..
masuk2 je aku dlm bank tu..
aku dh terpinge3..btul ke ni sebuah bank?
mn kaunter nye..yg aku nmpk just ATM machine n customer services counter..
nasib baik la ader staff ni tgur aku sbb die tgk aku dh mcm terpinge2 je kt situ..

"ye dik nk ape"..sapa staff tu..
"sy nk kuarkan duit gune buku.."aku jwb..
"ambik nombor lu then isi borg nie yek.."staff itu menjawab..
lantas staff itu menggali2 untuk mencari borang yg perlu aku isi..
setelah itu..ttbe aku terdengar nombor aku dipanggil..
skali lagi aku terpinge2..
korg tau sbb ape?
sbb aku xnmpk kt ne kaunter bank tu!!!

skali lg..pk guard ni tgur aku..
"adik naik atas yek..kaunter kt atas.."kate pk guard itu..
hahahha..giler malu aku..

lantas aku naik la ke atas..
nk wat urusan pengeluaran..
so aku bg la pe yg ptt kt abg tu (die staff bank tu)
pastu die soh aku sain sbb die nk comparekan sain aku ngn sain kt buku tu..
yg jd isu nye..sain tu aku dh ala2 lupe la sbb tu zaman aku sekolah dulu kot..
pe lagi..jenuh la aku try sain bnyk sampi abg tu puas hati..
smpi st tahap die dh bengang kot..
die anggap mesin scanner tu kt atas kaunter tu tunjuk kan aku sain tu mcm ne..
yg sengalnye..time die tunjuk tu sticker tu xkene kt scanner tu..so aku xnmpk la sain aku tu..
lntas abg tu marah2 aku..sbb aku xnmpk..
wei tolong la..dh la aku terpinge2 ngn tmpt ko..xilang lg perasaan tu ko serang lak aku ngn mrah2 ko.
paling aku rs geram giler time die nk bg balik buku aku tu..
die jus campak je kt kaunter tu tnpe ckp trime kasih o resit o muke senyum..
aku tunggu la kt kaunter tu..kot ader resit ke..ader yg tertinggal ke..ni x..

ko baget ko bgus sgt ke..
org lain pun penat juga..n aku mmg xbiase ngn tempat tu..
so slhkah aku tuk bersikap blur kat situ???
tobat la aku xnk dh g bank kuno macam tu..
ptt la abg tu duk kt atas je..kl duk kt customer services tu..mati la pelanggan yg dtg..
kt tmpt aku tinggl ader je bank ni..
tp xdela kuno plus sengal mcm kt tmpt nie..

No comments: