Pages

Thursday, April 23, 2009

antara masa depan..realiti dan fantasi

Di saat sbuk ngn test n assignment..aku masih ader mase tuk wat post nie..sebenarnye bukan ape..aku rs mcm ttkan skit..sebahagian nye maybe sebab belajar..sebahagian lagi masalah peribadi yg xdpt nk d elakkan..

Bermule dr sorg manusie yg xreti berpelakuan seperti manusie agknye..kl ader krisis sekali pun xperlu la smpi wat blog tuk menyakitkan hati org..kl org tu bc post nie..aku nk die tau..sebenarnye pe yg ko tulis tu xbenar..ko sebenarnye yg xtau hal sebenar..main sedap tgn ko je nk tulis..lain kali kl nk tulis gune otak la..name je deans list..tp lagi bengap dr aku yg x deans list nie...lantak la ko..aku harap hanye ALLAH je yg balas...aku xkuase nk layan ko...cerita karut ko tu ko bw la smpi mati..

xlm pastu..aku demam..mayb sbb kene ujan kot..giler r..larat aku nk bgn..g klinik pun xbaik2..dh la ader test, quiz, assignment nk kene anta n siapkan..beserta presentation lagi..mayb org xnmpk aku wat sume keje2 tu..sebab aku baring je kot kt katil..tp Alhamdulilah..sumenye aku dpt wat ngn baik..tq la pd yg bnyk membantu aku time tu n tq gak pd yg kutuk aku time tu..asignment pun dpt gak anta even xlarat pun aku gagahkan gak diri ke IRC tuk anta keje tu..xcukup ngn tu..printer aku lak wat hal time aku nk printing keje tu..dh la ngn badan xlarat..pakse gak cr solution..akhirnye dpt even black white printing..xkisah aslkan anta..berlalu suda minggu itu..

ujung minggu lepas..aku bersamenye g ke KK..g bukan sje2 je..tp ade OB weekend kt MCKK..MC tu xsekolah die..so aku pun melawat la dorm die..kelas die..sekeliling MC.surau..kantin..DM.sume2 la...well..dr pemerhatian aku..sekolah tu mmg sekolah yg sesuai tuk lelaki..kl ppuan masuk leh pening la..hahahha..neway bes la g MC tu..sbb aku xpenah masuk pun tmpt tu..tau nm je la..hahaha..

bermule la minggu baru..isnin..cuti.sebab besday sultan negeri Perak..dh nm nye cuti..bgn la lewat..tp pas tgh hari..aku bersamenye n rumete ku ke ipoh..sje2 je..sebab bosan kot duk dlm ceruk ni..bermule ngn tgk movie.."coming soon"..tjuk d beri..citer thailand..pasal hantu pelakon yg balas dendam..citer tu sengal n lawak..hahahha..hantu die cun..xseram pun.bunyi je kasi seram..then g la jln2..ttbe pas mkn mlm..ader la org tu teringin nk main boling..so pe lagi..BOLING jum!!!(sebenarnye aku xpenah main boling pun..ni kire 1st time la)..well..kiterorg main 2 round..1st round d menangi papaku..tp second round die klah lak..aku??well...pro la kate kan..mest la hebat..hahahha..pas abis main..kiterorg pun balik..

so..bermule la episod ke kelas..xde pe2 pun kt kelas..yg aku nk tulis ialah..xcukup ngn minggu lepas yg penuh ngn penyeksaan..minggu ni pun sm gak..ngn test..asignment..project..wawawawa..letih2..jgn demam lg dh la..tu je..

mest korg tertnye..np aku letak tajuk mcm nie..jeng22..sebenarnye ader sesuatu yg menyebabkan aku tulis mcm nie..xtau la nk luahkan mcm ne..xtau gk mcm ne nk tulis kt sini..tp ia ader kaitan antara ms depan..realiti and fantasi..well..aku sebenar nye xtau pe harus aku wat tuk kembalikan keadaan seperti dulu..kl time sek lu..aku ni leh d kate kan sengal2 la time belajar..n ader org yg tgur aku..bg kate semangat kt aku tuk berjaya dlm SPM..n akhir nye..boleh la d katekan berjaya berbanding ngn trial aku yg sengal tu..tp sekarang..keadaan dh bubah..die pun bubah..n aku xmampu nk bg kate semangat tuk die kembali seperti dule..aku tkt pe yg akn aku kate kan akan d salah ertikan..bukannye aku nk bg ceramah free kt situ..tp sume nye bermule dr diri sendiri..kl diri sendiri dh ilang keyakinan..aku xmampu nk watpe2..aku hnye mampu memdengar..tnpe mmberi ape2 balasan kate2..dh bnyk kali aku tgur..tp sume nye akn d beri alasan..smpi st mase..memdiam kan diri ader la jln yg paling baik..tahla..jike die mmbace post nie..cube la berubah sbb masih lum terlambat nk bubah..bubah la demi parent yg menanti kepulangan kiter ngn segulung ijazah..diri sendiri..cite2 d mase hadapan n xlupe gak demi ALLAH kiter wat sume nie..percaye la..masih ader mase n ruang tuk bubah..aku sentiase berade d sisimu tuk memberi sokongan..xperlu hiraukan kate2 org..biarkanla mulut mereke berkate2..anggapla mereke tidak tau perkare sebenar...mereke hanye mereke cerita yg bohong belaka..

so korg..sebenar masih belum terlambat tuk korg bubah..kerane ruang tuk bubah tu sentiase ader..percaya la..
"Anyone can become angry—that is easy. But to be angry with the right person, to the right degree, at the right time, for the right purpose, and in the right way—this is not easy."- Aristotle, The Nicomachean Ethics

3 comments:

inchemohdfarouk said...

thx mama kus2.
ill try my best.

inchemohdfaroukbinmohdsaad said...

eh.tapikan.
not bad la utk 1st timer dapat strike :)

AsH said...

hehehe..tgk la sp yg ajar..tp syg..cikgu yg ajar tu kalah lak..xpe2..lain thn kiter cube lg k?